Indonesian Cuisine

Collection by Ve Kainama • Last updated 6 weeks ago

1.68k 
Pins
 • 
32.07k 
Followers
Ve Kainama
 Subs I made – skip the dried chillis. A… Best beef rendang recipe I've found. Subs I made – skip the dried chillis. Don't bother with of dried coconut, bung in slow cooker then cook off sauce later. Spicy Recipes, Meat Recipes, Slow Cooker Recipes, Indian Food Recipes, Asian Recipes, Cooking Recipes, Gourmet Cooking, Healthy Recipes, Recipes Dinner

Beef Rendang Recipe

This beef rendang is one of the many repertoire of dishes that have come to furnish her recipe folder over the last couple of decades. It is big, it is bold, it is complex as befitting a rendang. And please don't let the ingredient list frighten you, a lot of them are repeated (galangal, salt, sugar) and if you cook Asian food at home you may find that you have them already. You need these spices and flavours to get the whole full bodied beef rendang flavour. Apart from some initial work the…

Telur bumbu kemangi is an egg dish, braised in spicy basil sauce. Egg Recipes, Indian Food Recipes, Asian Recipes, Vegetarian Recipes, Cooking Recipes, Asian Desserts, Indonesian Cuisine, Indonesian Recipes, Malay Food

Telur Bumbu Kemangi - Eggs with Spicy Basil Sauce

Growing up, lemon basil (Indonesian: daun kemangi) is among the many things that I simply didn’t like. It is quite strange that it is now showing up…

Tongseng adalah sejenis gulai dengan bumbu yang lebih "tajam". Tongseng pada umumnya menggunakan daging kambing, meskipun ada pula tongseng daging sapi dan kerbau. Healthy Food Quotes, Healthy Foods To Eat, Healthy Eating, Healthy Recipes, Asian Recipes, Beef Recipes, Cooking Recipes, Malay Food, Indonesian Cuisine

Tongseng

Tongseng adalah sejenis gulai dengan bumbu yang lebih "tajam". Tongseng pada umumnya menggunakan daging kambing, meskipun ada pula tongseng daging sapi dan kerbau.

Kering Kentang Mustofa Pedas Food N, Food And Drink, Indonesian Cuisine, Indonesian Recipes, Asian Recipes, Ethnic Recipes, Ramadan Recipes, Malaysian Food, Exotic Food

RESEP KENTANG BALADO MUSTOFA KERING KRIUK

Resep Kentang Balado Mustofa - Kering kentang tanpa kapur sirih merupakan tips dan trik serta cara mudah membuat sambal goreng kentang kering yang sangat renyah dan kriuk crispy saat dikunyah. Walaupun dengan bumbu-bumbu sederhana, tetapi dengan tekstur kering kentang mustofa yang garing dan renyah tahan lama, berpadu cita rasa pedas manis bisa menjadi hidangan favorit keluarga di Bandung, baik untuk cemilan keripik stik kentang atau sahabat nasi bahkan pelengkap menu makan pengganti…

Mendoan - Deep Fried Tempeh with Spiced Batter Javanese Tempeh Mendoan - Deep Friend Tempeh with Spiced Batter.Javanese Tempeh Mendoan - Deep Friend Tempeh with Spiced Batter. Tofu Recipes, Asian Recipes, My Recipes, Cooking Recipes, Tilapia Recipes, Punch Recipes, How To Cook Tempeh, Tempe Mendoan, Indonesian Cuisine

Tempeh Mendoan - Deep Fried Tempeh with Spiced Batter

·
8 reviews
·
30 minutes
·

Do you miss snacking on crispy, crunchy, and super savory Indonesian tempeh mendoan? Follow my recipe to cook tempeh mendoan to snack on any time you like!

Recipe for Sauteed Beef Paprika by Dian - Sauteed Beef Peppers - Paprika Recipes, Food N, Good Food, Food And Drink, Yummy Food, Tasty, Meat Recipes, Asian Recipes, Dining

Resep Daging Sapi Tumis Paprika oleh Dian

Resep Daging Sapi Tumis Paprika . Lauk sedap sekejap. Cocok untuk si Kecil...😊

Jump to Recipe·Print Recipe Hi guys! Today I’m going to share how to make Bo luc Lac, Vietnamese wok-seared steak- Shaking Beef! If you love beef/steak, this is definitely a… Prawn Noodle Recipes, Curry Recipes, Asian Recipes, Beef Recipes, Cooking Recipes, Healthy Recipes, Asian Foods, Chow Fun Recipe, Indonesia

Resep Semur Daging Sapi yang Menggugah Selera

RESEP SEMUR DAGING SAPI – Salah satu makanan yang jarang banget dimakan sama orang kecil adalah ... BELAJAR

resep balado telur teri Egg Recipes, Asian Recipes, Cooking Recipes, Healthy Recipes, Ethnic Recipes, Sambal Recipe, Indonesian Cuisine, Indonesian Recipes, Malay Food

Balado Telur & Teri

balado telur dan teri Yang suka pedas pasti suka kan apa saja menu balado, walaupun hanya balado telur dan teri begini. Nah kalau saya ya suka sekali, walaupun hanya lauk begini, sudah siap dengan nasi hangatnya...hmmm nikmat sekali kan. Balado telur dan teri ini sebenarnya sudah cukup lama dimasak, dan baru sekarang bisa diposting, karena juga sudah cukup lama ngendon di draft. Dan karena saya belum masak-masak lagi dan belum foto-foto lagi tepatnya..maka ya tampilkan saja deh resep yang…

Didi's Kitchen: Tahu Pong Mercon (Super Spicy and Hot Fried Tofu Balls) Indonesian Desserts, Indonesian Cuisine, Asian Desserts, Indonesian Food Tempe, Indonesian Recipes, Asian Appetizers, Appetizer Recipes, Snack Recipes, Cooking Recipes

Resep Tahu Pong Mercon

Makan yang hangat-hangat dan pedas memang enak, apalagi pas hujan. Yuk coba resep tahu pong hot yang satu ini.

Ideas appetizers easy chicken snacks for 2019 Indonesian Desserts, Indonesian Cuisine, Indonesian Recipes, Chicken Snacks, Baked Chicken Recipes, Recipe Chicken, Easy Cooking, Cooking Recipes, Tandoori Masala

Martabak Telur Mini

Akhirnya aku menemukan resep yang cocok untuk bikin martabak telur kayak yang di jual abang-abang martabak...^^ Karena selama ini kala...

Sambal Goreng Kentang Ati (tanpa santan) foto resep utama Fish Recipes, Baby Food Recipes, Asian Recipes, Beef Recipes, Chicken Recipes, Cooking Recipes, Ethnic Recipes, Indonesian Cuisine, Indonesian Recipes

Resep Sambal Goreng Kentang Ati (tanpa santan) oleh Aidi Styleshop

Resep Sambal Goreng Kentang Ati (tanpa santan). Nggak pernah bosan sama menu yang satu ini, apalagi ada si batu akik hijau alias pete dan pedassss 😋

Kering KENTANG MUSTOFA tanpa kapur sirih (#pr_recookumbi2an) Asian Recipes, Healthy Recipes, Ethnic Recipes, Healthy Food, Indonesian Cuisine, Indonesian Recipes, Tempeh, Savoury Dishes, Chinese Food

Resep Kering KENTANG MUSTOFA tanpa kapur sirih (#pr_recookumbi2an) oleh dapurVY

Resep Kering KENTANG MUSTOFA tanpa kapur sirih (#pr_recookumbi2an). _26.02.17_Udah cookmark resep mba Triana ini sjk diposting beliau, sangat tertarik krn tnpa kapur sirih, tdk spt kebanyakan resep sejenis yg hrs pake kpr sirih. Dan kebetulan hari ini posting rame2nya tema recook umbi2an, jd pas banget timingnya. Tapi sy hanya bikin 1/2 resep tanpa teri, bahan jg sdh sy sesuaikan selera orang rumah, seperti cabe sy tambahin 2x liat, gula dikurangin dan sy tambah jg daun jeruk spy wangi…

Diah Didi's Kitchen: Kering Kentang Mustofa Indonesian Desserts, Indonesian Cuisine, Potato Recipes, Baby Food Recipes, Cooking Recipes, Diah Didi Kitchen, A Food, Food And Drink, Asian Recipes

Kering Kentang Mustofa

Sudah lama sich mendengar tentang *Kering Kentang Mustofa* ini..yakni kering kentang yang di iris kecil2..di potong korek api atau di serut. Tapi mau bikin ya lupa2 terus..dan aku pikir rasanya kan ya sama aja kayak kering kentang yang usdah biasa ku buat..cuma bedanya di iris kecil2..kalau di sini di iris lebar2 dan tipis. Ternyata dugaanku salah..hihi. ternyata kalau di iris kecil2 gini..lebih renyah dan enak..dan bumbu2nya juga bisa merata dan lebih terasa. Jadi pengen bikin sendiri…

Food Discover Meat Steak - Dissert And Food Healthy Meat Recipes Seafood Recipes Asian Recipes Beef Recipes Cooking Recipes Drink Recipes Seafood Meals Donut Recipes Cooking Ideas Steak Recipes, Seafood Recipes, Chicken Recipes, Cooking Recipes, Drink Recipes, Seafood Meals, Cooking Ideas, Donut Recipes, Mie Goreng

Resep Bistik Daging oleh Mamaquink

Resep Bistik Daging. Dapat daging kurban dari kantor suami bingung mau di masak apa.. Rawon udah sering, soto sering juga, semur daging juga sering.. ya udah nyobain resep bistik daging dari hasil googling.. dan sudah dimodifikasi.. Alhamdulillah kata suami dibilang enak...

Mapo Tofu, my favorite Chinese food ever! An authentic Sichuan style Mapo Doufu with the floral tongue numbing Sichuan peppercorn Vegetarian Recipes, Cooking Recipes, Healthy Recipes, Free Recipes, Pbs Food, Tofu Dishes, Asian Recipes, Ethnic Recipes, Szechuan Recipes

Mapo Tofu Recipe | Fresh Tastes Blog | PBS Food

Food blogger Marc Matsumoto of No Recipes uncovers the origin of mapo tofu, a popular spicy Chinese dish. Get the recipe at PBS Food.